در مورد فلزیابی مسئولانه بخوانید

چه فلزیابی راه شناخت درست گذشته باشد و چه نباشد، اشتیاق به آن هرگز از بین نرفته است. فدراسیون باشگاه‌های فلزیابی و باستان شناسی، که سازمانی در آمریکا است و از تاریخ و گذشته در برابر تخریب و نابودی حفاظت می‌کند، دستوالعملی اخلاقی را تنظیم کرده است و اعضای خود را ملزم به تبعیت از آن نموده است.

OKM Rover UC video scanner

نکته کلیدی: علاقه‌مندان باید قبل از جستجو در هر محلی باید با دقت قوانین محلی، ایالتی و فدرال را مورد توجه قرار دهند، و جستجو در املاک شخصی فقط با اجازه مالک آن میسر است. علاوه بر این، باید دقت کافی داشته باشند تا به حیات وحش و یا منابع طبیعی آسیبی نزنند، و همچنین تمامی گودال‌هایی را که حفر کرده‌اند پر نموده و هر زباله‌ای که از یافت شده را در مکان مناسبی دور بیاندازند.

یکی از پیشرفت‌های مثبت دیگری که اخیراً صورت گرفته این بوده است که باستان‌شناسان بیشتر از این که در مقابل علاقه‌مندان به فلزیابی قرار بگیرند، شروع به همکاری با آنها کرده‌اند. چند سال پیش وقتی باستان‌شناسان بر لیتل بیگ‌هورن[۱] در ایالت مونتانا[۲]، یعنی جایی که ژنرال جورج آرمسترانگ[۳] در سال ۱۸۷۶ از سیوکس[۴]شکست خورد، نگاهی تازه انداختند، افراد تازه کاری را استخدام کردند تا با فلزیاب در یک ستون قرار گرفته و کل این کارزار را جستجو کنند. اما به جای اینکه در هنگام شنیدن صدای بیب توقف کرده و به کندن آن نقطه بپردازند، آنجا را بایک پرچم علامت گذاری می‌کردند که به باستان‌شناسان اجازه می‌داد تا جهت و شیب قرارگیری آن شی را ثبت کنند. بر اساس گفته های یواِن[۵] این کار گروهی اطلاعاتی را بدست آورد که باستان‌شناسان را قادر ساخت تا ترتیب واقعی اتفاقات را در جنگ بازسازی کرده و افسانه‌ها را تکذیب کنند. یواِن مشتاق است تا این گونه همکاری‌ها را در آینده بیشتر ببیند. او می‌گوید، “بیشتر کسانی که سرگرمی فلزیابی مشغولند طالب کمک کردن هستند”. “آنها به گذشته علاقه‌مند هستند. شغل ما استفاده از این علاقه‌مندی در راه‌های سازنده است”.

علاقه‌مندان به فلزیابی همچنین با کمک کردن به مردم برای یافتن اشیای گم شده، مثل حلقه‌های ازدواج، به بهبود جلوه اجتمایی سرگرمی خود کمک می‌کنند.

به عنوان مثال در ماه آگوست بعد از این که یک زن پترزبورگی به نام کریستن سویتزر[۶] حلقه نامزدی و ازدواج خود را در هنگام موج سواری در منطقه تفریحی فلوریدا گم کرد، با همکاری یک فرد فلزیاب محلی به نام پائول رودینسکی[۷]، که معمولا” وقت خود را صرف جستجوی سواحل محلی برای یافتن دکمه‌های مربوط به قبل از جنگ شهری، سکه‌های قدیمی، و سایر وسایل قدیمی کمیاب می‌کند، از خراب شدن روز خود جلوگیری کرد.

رودینسکی با فلزیاب ضد آب خود به آنجا آمد و خیلی سریع جواهر آن زن، که ۱۰,۰۰۰ دلار قیمت داشت، را در زیر شن‌های مرطوب پیدا کرد. وقتی رودینسکی این حلقه را به خانم سویتزر تقدیم می‌کرد، او سعی کرد تا به او پاداشی بدهد، ولی او نپذرفت. او به یک گزارشگر روزنامه در این مورد گفت ” هر آنچه بکاری همان را درو خواهی کرد”.

Rate this post

لینک های مفید

خرید فلزیاب

خرید طلایاب

خرید گنج یاب

شعاع زن

فلزیاب تصویری

ردیاب فرکانسی

فلزیاب پالسی

شرکت فلزیاب ADS

شرکت فلزیاب ADS در زمینه فروش و واردات انواع دستگاه‌های فلزیاب فعالیت می‌کند. شرکت فلزیاب ای دی اس افتخار این را دارد که ۱۸ سال در زمینه فروش و ساخت انواع فلزیاب‌های بوقی، شعاع زن و تصویری فعالیت داشته باشد. این شرکت با مهندسین حرفه‌ای و تیمی متخصص در زمینه ساخت دستگاه فلزیاب سیستم‌های نشانه‌یاب خطوط زیرزمینی، سیستم‌های مغناطیس‌سنج زیرسطحی و تاسیساتی مشغول به فعالیت و خدمت به هم میهنان عزیز است.