بهترین دستگاه فلزیاب کدام است؟

بهترین دستگاه فلزیاب / فلزیاب ads

بهترین دستگاه فلزیاب کدام است؟

دستگاه فلزیاب ابزاری است که باستان‌شناسان و جویندگان گنج از آن برای پیدا کردن گنجینه‌های مدفون مانند لوازم فلزی، سکه و… استفاده می‌کنند. با وجود تنوع مدل‌ها و قابلیت‌های متفاوت هر یک از این تجهیزات ممکن است ندانید که بهترین دستگاه فلزیاب کدام است؟

به این موضوع توجه داشته باشید که برای تهیه بهترین دستگاه فلزیاب نخست باید نوع کاربری خود را مشخص سازید، یعنی ببینید که ابزار را برای چه عمقی و چه نوع فلزی می‌خواهید. سپس باید فاکتورهایی مانند قیمت دستگاه فلزیاب و سایر مولفه‌ها را مدنظر قرار دهید. در ادامه همراه ما باشید تا نکاتی را در مورد ویژگی‌های این تجهیزات و نحوه انتخاب آن‌ها بیان کنیم.اگر قصد خرید گنج یاب یا خرید فلزیاب دارید با شماره ۰۹۳۷۸۵۹۴۲۶۷ تماس بگیرید.

ویژگی‌ های بهترین دستگاه فلزیاب

برای این‌که بفهمید بهترین دستگاه فلزیاب کدام است؟ باید پارامترهایی را به هنگام خرید این ابزار در نظر بگیرید. با توجه به این‌که خاک‌های مناطق مختلف ایران خصوصیات متفاوتی از یکدیگر دارند، بهتر است که قبل از هر چیزی این نکته را لحاظ کنید. به طور کلی بهترین دستگاه فلزیاب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

پایداری در خاک های مختلف

تعداد لایه‌ها و سطوح خاک در مناطق مختلف فرق می‌کند؛ به طوری‌که حتی در بعضی از زمین‌ها مقادیر زیادی آلودگی وجود دارد. این آلودگی‌ها ممکن است که موجب اختلال در سنسورهای دستگاه شوند، تا جایی که شناسایی فلزات به خوبی انجام نمی‌گیرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انتخاب یک فلزیاب خوب میزان پایداری آن در شرایط متفاوت خاکی است.

عمق قابل بررسی دستگاه فلزیاب

به هنگام جستجو برای پیدا کردن فلزات، لایه‌های زیرین قابل مشاهده نیستند. حال اگر دستگاه شما تنها بتواند وجود سکه، ظروف فلزی قدیمی یا هر چیز دیگری را تنها در عمق محدودی کاوش کند؛ در این شرایط شانس یافتن گنجینه را از دست خواهید داد.

لذا بسیار مهم است ابزاری را خریداری نمایید که بتواند حداقل از عمق ۴ متر پشتیبانی کند. علاوه‌برآن باید مطمئن شوید که میزان عمق‌زنی بهترین دستگاه فلزیاب در شرایط مختلف تغییری ندارد و مقدار ثابتی است.

نوع کاربری فلزیاب

نوع کاربری دستگاه فلزیاب را نیز باید به هنگام خریداری آن مدنظر قرار دهید. برای مثال اگر ابزار را برای باستان‌شناسی می‌خواهید، لازم است به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا دستگاه انتخاب شده توانایی تشخیص فلزات گرانبها را داشته باشد. اما اگر هدف شما استفاده از دستگاه فلزیاب در فعالیت‌های صنعتی مانند پیدا کردن لوله‌ها در زیر زمین، مفتول‌های جای‌گذاری شده در بتن و… است، می‌توانید انواع معمولی‌تر را نیز تهیه نمایید.

قابلیت تنظیم فرکانس

مورد دیگر در انتخاب بهترین دستگاه فلزیاب در ایران قابلیت تنظیم فرکانس است. به کمک این ویژگی قادر خواهید بود تعداد امواج ارسال شده به زیر زمین برای شناسایی فلزات را کنترل کنید. معمولا فرکانس بالا همراه با طول موج کم، جهت کنکاش‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی‌که فرکانس پایین با طول موج زیاد، برای کاوش‌های عمیق گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

قدرت تفکیک اجسام

بهترین دستگاه فلزیاب باید به خوبی بتواند فلزات مختلف را در خاک شناسایی کند، برای مثال قادر به تشخیص اجسام آهنی از غیرآهنی باشد. معمولا نوع فلزات از طریق دریافت طول موج‌های مختلف قابل شناسایی هستند. بعضی از دستگاه‌های پیشرفته حتی توانایی تفکیک طلا از سایر فلزات را دارند که این مزیت می‌تواند برای باستان‌شناسان بسیار حائز اهمیت باشد.

انواع بهترین دستگاه فلزیاب

امروزه فلزیاب‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از نظر کاربرد با دیگری تفاوت دارند. لذا برای این‌که بفهمید در حوزه فعالیت شما بهترین دستگاه فلزیاب کدام است، باید با این انواع آشنایی کامل داشته باشید. به طور کلی انواع دستگاه فلزیاب موجود در بازار عبارتند از:

دستگاه فلزیاب نقطه زن

دستگاه‌های فلزیاب نقطه زن طوری شده‌اند که بتوانند نقطه هدف را به صورت دقیق پیدا کنند، به همین دلیل برای کشف فلزات مدفون شده و گنج گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. بهترین دستگاه فلزیاب نقطه زن باید دارای مشخصاتی به شرح ذیل باشد:

  • حداقل عمق کاوشی برابر با ۲.۵ متر داشته باشد.
  • بتواند طلا را از فلزات دیگر تفکیک نماید.
  • دارای قابلیت حذف ذرات و ناخالصی‌های زیر زمین باشد.
  • بتوانید آن را در حالت دستی و اتوماتیک کاملا بالانس نمایید.
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مطلوب باشد.

خود تجهیزات فلزیاب نقطه زن شامل سه گروه زیر هستند:

  • نقطه زن دستی

نقطه زن دستی یا پوینتر به‌عنوان مکملی برای سایر فلزیاب‌ها به کار می‌رود، زیرا قادر است نقطه دقیق دفن طلا و فلزات را در عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری زمین تشخیص بدهد.

  • نقطه زن پالسی

دستگاه‌های نقطه زن پالسی به دلیل عمق کاوش زیاد و دقت بالا از جمله تجهیزات پرکاربرد در زمینه کشف و شناسایی دفینه به شمار می‌روند. در این فلزیاب‌ها سه مدل لوپ شامل لوپ ۲۵، لوپ ۵۵ و همچنین کابل یک در یک تعبیه می‌شود که هر یک دارای عمق کاوش خاصی هستند.

  • نقطه زن وی‌ال‌اف

برای نقطه‌زنی در عمق ۱ تا ۱.۵ متر دستگاه‌های نقطه زن وی‌ال‌اف پیشنهاد می‌شوند که حساسیت بالایی در این عمق دارند. معمولا سیستم VLF در بهترین دستگاه فلزیاب خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا از توانایی بالایی برای دریافت سیگنال‌های مغناطیسی اشیاء واقع شده در زیر زمین برخوردار است. این تجهیزات به محض گرفتن سیگنال، با ایجاد صدا کاربر را از این موضوع مطلع می‌سازند.

دستگاه فلزیاب تصویری

فلزیاب تصویری دستگاهی است که علاوه‌بر توانایی تشخیص فلزات، از قابلیت ارائه اسکن و تصویر فلز موجود در زیر زمین نیز برخوردار است. از آنجا که این تجهیزات دارای تکنولوژی نمایش تصاویر به صورت سه بعدی هستند، به کاوشکر کمک می‌کنند تا جزئیات دفینه مورد نظر را به طور کامل ببیند. بنابراین کاربر می‌تواند بر مبنای تصاویر درباره عمق کاوش تصمیم بگیرید.

بهترین دستگاه فلزیاب تصویری باید از عمق کاوش مناسبی بهره‌مند باشد. حداکثر عمق کاوش در این ادوات حدود ۲۵ متر است که شما باید مقدار مورد نظر را با توجه به نیاز خود برگزینید. علاوه‌برآن کیفیت سنسورها نیز اهمیت بسیار زیادی دارند؛ زیرا عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

از آنجا که طراحی فلزیاب تصویری پیچیده است، انجام عملیات و یافتن گنجینه باید توسط یک اپراتور حرفه‌ای انجام شود. اما متاسفانه اکثر افراد و حتی فروشندگان از نحوه کار با این ابزار آگاه نیستند. لذا بهتر است که برای آموزش کار با دستگاه فلزیاب تصویری حتما از افراد متخصص و دارای تجربه کاری بالا کمک بگیرید.

دستگاه فلزیاب دستی

این گروه از ابزارها که به نام فلزیاب راکتی و راکت بازرسی بدنی نیز شناخته می‌شوند، اغلب در حوزه امنیتی کاربرد دارند. به طوری‌که از دستگاه فلزیاب دستی در محیط‌هایی با ازدحام بالای جمعیت نظیر استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و… جهت بازرسی بدنی افراد استفاده می‌شود.

این تجهیزات می‌توانند فلزات ریز را در فاصله بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری شناسایی کنند. بهترین دستگاه فلزیاب دستی باید وزن سبکی داشته باشد تا حمل آن به آسانی انجام گیرد. همچنین حساسیت زیادی نسبت به شناسایی لوازم غیر مجاز مانند موبایل و سایر وسایل الکترونیکی داشته باشد. از دیگر ویژ‌گی‌های فلزیاب دستی خوب می‌توان به واکنش سریع، مقاومت بالا در برابر گرد و خاک و قابلیت استفاده در محیط‌های مرطوب اشاره کرد.

دستگاه فلزیاب خارجی بهتر است یا ایرانی؟

ممکن است که به هنگام خرید فلزیاب با این چالش مواجه شوید که برندهای ایرانی بهتر هستند یا خارجی؟ بد نیست بدانید که در ایران به دلیل تحریم‌ها امکان ساخت مدار دستگاه‌های فلزیاب وجود ندارد. لذا تمام ادواتی که تحت عنوان برند ایرانی به فروش می‌رسد، در واقع در داخل کشور تنها مونتاژ شده‌اند و قطعات آن‌ها از خارج وارد می‌شوند. بنابراین از نظر کارکرد تفاوت چندانی با نمونه‌های خارجی ندارند.

البته در این بین یک‌سری افراد سودجو و متقلب هستند که دستگاه‌های تقلبی و بی‌کیفیت را عرضه می‌کنند؛ از این‌رو بهتر است که خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید. همچین قبل از پرداخت هزینه محصول از فروشنده بخواهید که کالا را تست کند.

نتیجه گیری

اگر شما در زمینه باستان‌شناسی مبتدی هستید یا این‌که رویای پیدا کردن گنج را در سر دارید، باید بهترین دستگاه فلزیاب را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برگزیدن دستگاه متناسب با حوزه کاری باعث می‌شود که تمام نیازهای‌تان پوشش داده شده و از هدر رفت سرمایه شما جلوگیری شود. علاوه‌برآن لازم است که هنگام تهیه فلزیاب فاکتورهایی مانند فرکانس عملیات، میزان حساسیت دستگاه، عمق جستجو و… را در نظر بگیرید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید.

توجه داشته باشید که مدل‌های پرتقاضا و محبوب بازار از نظر دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری وضعیت بهتری دارند؛ از این‌رو عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های دیگر خواهند داشت. حتی نواقص آن‌ها نیز در آپدیت‌های جدید برطرف می‌شود؛ بنابراین بهتر است که به سراغ محصولات پرفروش بروید. کارشناسان شرکت فلزیاب ADS در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
شرکت فلزیاب ADS

شرکت فلزیاب ADS در زمینه فروش و واردات انواع دستگاه‌های فلزیاب فعالیت می‌کند. شرکت فلزیاب ای دی اس افتخار این را دارد که ۱۸ سال در زمینه فروش و ساخت انواع فلزیاب‌های بوقی، شعاع زن و تصویری فعالیت داشته باشد. این شرکت با مهندسین حرفه‌ای و تیمی متخصص در زمینه ساخت دستگاه فلزیاب سیستم‌های نشانه‌یاب خطوط زیرزمینی، سیستم‌های مغناطیس‌سنج زیرسطحی و تاسیساتی مشغول به فعالیت و خدمت به هم میهنان عزیز است.